Bokbloggsjerka 12-15 april

jerka11

Bokbloggsjerka igen genom Annikas litteratur- och kulturblogg och den här gången var det en hemskt rolig fråga – som någon skrev, här kan man säkert få en hel massa nya boktips!

Kan du ge tips på en bok som man absolut inte kan lägga ifrån sig? Om du kan får du gärna ge förslag på en bok inom så många genrer som möjligt, men det är absolut inte ett krav för att vara med i jerkan. Förslag på en bok är lika välkommet som förslag på tio!

När jag var i fjortonårsåldern så upptäckte jag Stephen King! Det var en härlig ny bekantskap. Jag minns en natt på ett sommarlov då jag låg och sträckläste Staden Som Försvann (Salem´s Lot), det gick inte att sluta läsa för det var så spännande.

Nuförtiden är det sällan jag blir så fångad av en bok men för några månader sedan köpte jag Sandmannen av Lars Kepler. Jag satte mig i soffan och läste ut boken på fyra timmar! Keplers sätt att skriva gynnar lusten att sträckläsa, när det hettar till blir kapitlen kortare och avslutas med cliff hangers, tempot höjs och man bara måste läsa lite mer…och lite mer… Det är skickligt!

Staden som försvann (storpocket) Sandmannen (inbunden)

26 kommentarer

  1. Jag läste mycke King och Koontz i den åldern oxå sen tappade jag bort dem 😦 Får ta tag i det där för har några olästa av dem! Sandmannen var så spännande och man kunde knappt lägga ner den! 🙂

Kommentera

