Bokbloggsjerka 22-25 februari

jerka11

Jerkadags igen – då vet man att det är fredag! Annikas litteratur- och kulturblogg frågar denna vecka:

Brukar du drabbas av lässvackor ibland och hur gör du i så fall för att ta dig ur dem?

Jag läser mest den typen av böcker jag bloggar om, dvs deckare, skräck och spänning, och ibland så går jag in i väggen! För att återfå läslusten så brukar jag läsa tidningar och magasin istället, av den lättsmälta typen a la Mama, Amelia, Allt om Mat, Allt om Trädgård…piffiga reportage med kulörta bilder! För att inte bli ruinerad så lånar jag det mesta på biblioteket. Efter att ha tömt hjärnan med hjälp av denna mer lättsmälta diet så brukar jag bli sugen att läsa böcker igen!

Om inte läslusten kapsejsat totalt brukar det också hjälpa att kasta in en bok i en helt annan genre än de jag brukar läsa, t ex chick-lit (Marion Keyes eller Nora Roberts) eller humor (Jan Håkansson, Mikael Niemi eller Katarina Mazetti)! Brukar vara skönt att vila ögonen på nåt annat än deckare fast jag brukar inte recensera dessa böcker på bloggen eftersom jag sagt att jag ska hålla mig till min nisch. Vill dock passa på att göra reklam för den svenska Romance-författarinnan Simona Ahrnstedt, som skrivit de fantastiskt bra romantiska romanerna Överenskommelser och Betvingade!

 

BetvingadeÖverenskommelser

15 kommentarer

Kommentera

