Bokbloggsjerka 12-15 oktober

Jerkadags igen via Annikas litteratur- och kulturblogg! Frågorna (två denna vecka) lyder:

 

Det har väl knappast gått någon förbi vem det var som vann Nobelpriset i litteratur, och en av veckans frågor är naturligtvis om det var rätt person som kammade hem priset?

I dag kom jag hem från biblioteket med hela famnen full av böcker, och det beror inte på att jag är utan läsning, utan det hänger helt enkelt ihop med att jag är beroende av böcker. Vilket leder oss till fråga nummer två: hur många böcker finns just nu i din att-läsa-hög?

Konstaterar som vanligt att proset gått till någon som jag aldrig hört talas om…och som vanligt bryr jag mig noll och intet. Min boksmak är inte det minsta finkulturell så jag har funnit mig i att någon av mina favvos aldrig kommer att vinna nobelpriset…fast visst vore det skoj ifall Stuart MacBride vann det och alla kulturnissar raskt fick plöja hans samlade verk för att kunna säga att de minsann läst honom…

I min att-läsa-hög finns en hel massa böcker, säkert 15-20 stycken varav en hel del recex som jag försöker prioritera! Nu har jag överdoserat deckare ett tag så jag stack emellan med en Martina Haag på ljudbok för att rensa hjärnan…

10 kommentarer

Kommentera

