Bokbloggsjerka 5-8 oktober

Bokbloggsjerkan är här igen, genom Annikas litteratur- och kulturblogg!

Frågan är:

Läser du facklitteratur ibland och vad är det i så fall som intresserar dig?

Jag läser facklitteratur och lagtext hela dagarna i jobbet…är miljöinspektör och måste hänga med…så sådan typ av facklitteratur undviker jag gärna när jag är ledig. Däremot läser jag mycket gärna böcker om att skriva, bland de bästa jag läst i genren är On Writing av Stephen King samt Skriv på! av Elizabeth George. På bokmässan förra helgen köpte jag Dag Öhrlunds Skriv din bok och sälj den! så den ska jag plöja nu!

Skriv din bok och sälj den! On Writing: A Memoir of the Craft Skriv på! : en romanförfattares syn på skönlitteratur och författarskap

6 kommentarer

  1. Det låter ju lite intressant med en bok om att skriva av Öhrlund. Har ju läst ett flertal böcker av honom och Buthler och deras strategi verkar ju funka även om jag inte är så förtjust i deras senare böcker 🙂

Kommentera

