Bokbloggsjerka 14-17 september

Annikas litteratur- och kulturblogg ställer denna vecka den här frågan för oss bokbloggare att grunna på:

 

Vad är det som lockar dig att läsa den genre/de genrer som du föredrar?

Jag är inte bara en slukare av deckare, skräckböcker och spänning, jag är dessutom en stor skräckfilmsfantast så allt som får en ilning av obehag att kila uppför ryggraden är alltså right up my alley. Men varför…?

Kanske för att jag är en sådan klassisk medelsvensson att jag får söka spänningen utanför mitt eget liv. Och tur är väl det kanske… Jag gillar att bli skrämd helt enkelt, men blir det sällan i min vardag och då får jag läsa om det, eller se det på film! Det fina med det är att man alltid kan trycka paus när mördaren blir för närgången…

Kommentera

